Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Dyslexie is een ernstig probleem met lezen en spellen dat grote negatieve gevolgen kan hebben voor de ontwikkeling van een kind. Vroege signalering kan veel ellende voorkomen. Ouders kunnen daarbij een belangrijke rol sopelen. Dat vereist wel een goede samenwerking met de school. Dit boek is ontwikkeld om ouders daarbij houvast te bieden. (Bron: covertekst)
464.1 --- Dyslexie (Woordblindheid) --- Leesbevordering(Boekpromotie) --- Leesproblemen (Kinderen met leesproblemen, Leesstoornissen)) --- Ouders en opvoeden --- 073411.jpg --- Dyslexie --- Leesstoornissen --- Kinderen met lees- en schrijfproblemen --- Leesproblemen --- Lager onderwijs --- Nederland --- Ouderparticipatie --- Leerproblemen --- Leesprobleem --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Literatuur --- Leerprobleem
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Praktische gids voor ouders van dyslectische kinderen.
Orthopedagogics --- dyslexie --- leesproblemen --- leerstoornissen --- orthopedagogiek --- Dyslexia --- Reading disability --- Dyslexie --- Leesproblemen --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Leerlingbegeleiding --- Zorgverbreding --- Leesprobleem
Choose an application
DEEL I WAT WE WETEN OVER DE STOORNIS ADHD 1 Kenmerken van ADHD 2 Bijkomende stoornissen 3 Oorzaken van ADHD 4 Gevolgen van ADHD DEEL II HEEFT MIJN KIND ADHD? 1 Signalering 2 Diagnose DEEL III ADHD IN HET GEZIN 1 Omgaan met de stoornis 2 Omgaan met het kind DEEL IV MEDICATIE BIJ ADHD 1 Wat kan medicatie doen? 68 2 Psychostimulantia 3 Antidepressiva 4 Anti-hogebloeddrukmedicijnen 5 Antipsychotica (neuroleptica) 6 Andere medicatie 7 Alternatieve behandeling DEEL V WERKEN AAN NIEUW, BETER GEDRAG 1 Gedragstherapie 2 De familie Van Dalen zoekt naar antwoorden DEEL VI ADHD OP SCHOOL 1 ADHD-kenmerken en school 2 Ouder en school 3 ADHD in de klas Bijlagen
ADHD --- ADHD. --- Geneesmiddelen. --- Orthopedagogics --- ADHD (attention deficit hyperactivity disorder) --- #KVHB:ADHD --- 469 --- gedragstherapie --- geneesmiddelen --- gezin --- neuroleptica --- school --- 606.4 --- ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder, hyperkinetisch syndroom, MBD) --- Overige onderwerpen (linkshandigen, ADHD) --- psychiatrie --- 376.41 --- Diagnostiek --- Gedragstherapie --- Geneesmiddelen --- Kenmerken --- Oorzaken --- Scholen
Choose an application
Dit boek gaat terug op een grootschalig onderzoek waarvoor kinderen en jongeren tien jaar lang werden ondervraagd over hun ervaringen, behoeften, meningen en adviezen in verband met het onderwijs. Uit interviews met zo'n tienduizend leerlingen uit het regulier en speciaal basis- en secundair onderwijs, werd een tiental alternatieve kwaliteitscriteria gedestilleerd voor een inclusieve onderwijsvorm (waarbij er passend onderwijs wordt aangeboden aan alle leerlingen, ongeacht achtergrond, begaafdheid, gedrag, lichamelijke beperking of gesteldheid). Na een betoog over inclusief onderwijs en kwaliteit, worden de kinderkwaliteitscriteria geschetst. Voorbeelden zijn: 'mijn zelfstandigheid wordt ondersteund' en 'je kunt op verschillende manieren leren'. De kern van dit boek is een hoofdstuk met foto's van kinderen op een inclusieve school. Tussendoor vind je uitspraken uit de interviews. Het boek eindigt met enkele beschouwingen over de kinderkwaliteitscriteria. Een publicatie die een ruime verspreiding verdient. Luchtige kleurendruk, geïllustreerd met kaders en foto's. Schreefloze letter. © NBD Biblion
Geïntegreerd onderwijs. --- Inclusief onderwijs --- Kwaliteitszorg --- Diversiteit --- 460.8 --- 37.014 --- Kwaliteit --- Criteria --- 454.23 --- Buitengewoon onderwijs; algemeen --- Learning disabled children --- Education --- Belgium --- Educational surveys --- 120533.jpg --- Geïntegreerd onderwijs --- Kwaliteitszorg ; onderwijs --- Onderwijs --- Passend onderwijs --- Gehandicapte kinderen --- Leerproblemen --- Gedragsproblemen --- Angsten --- Agressieve kinderen --- Agressie --- Kinderen --- Angst --- Kind met een handicap --- Hoger onderwijs --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Leerprobleem --- Gedragsprobleem --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Gedragsstoornis
Choose an application
ADHD is een hot item bij veel scholen en staat volop in de belangstelling. Deze oorspronkelijk Engelse afkorting kan in ons taalgebied worden vertaald als 'Alle Dagen Heel Druk'. Bovengemiddelde drukke kinderen die moeite hebben met zich te concentreren en vaak heel impulsief en zonder nadenken reageren op prikkels uit de omgeving. Hun grote energie sloopt niet zelden ouders, gezin en leerkrachten. Als kinder- en jeugdpsychiater en internationaal deskundige beschrijft de auteur in deze geheel herziene uitgave van 'Het is ADHD' (2005)* en in een begrijpelijke taal de laatste wetenschappelijke inzichten omtrent diagnose en behandeling van deze kinderen. Hij bespreekt de effecten van medicatie en therapieën voor het kind, zijn ouders, leerkracht en medeleerlingen. Een duidelijke aanwinst voor veel ouders en professionele hulpverleners. © NBD Biblion - Drs. L. Leclercq
#KVHB:ADHD --- ADHD --- ADHD ; kinderen --- 469 --- Overige onderwerpen (linkshandigen, ADHD) --- Kinderen. --- Orthopedagogics --- orthodidactiek --- ADHD (attention deficit hyperactivity disorder) --- Attention-deficit hyperactivity disorder --- Handbooks, manuals, etc. --- Treatment --- Behavior disorders in children --- Kinderen --- Leerlingbegeleiding --- Zorgverbreding --- Lager onderwijs --- Secundair onderwijs --- 464.6 --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
Leerprobleem --- Gedragsstoornis --- Angst --- Agressie --- Kind
Choose an application
Leerprobleem --- Gedragsprobleem --- ADHD --- Dyslexie --- Autismespectrumstoornis
Choose an application
Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|